Judoka - 2011-01-16 21:46:39

Poradnik - kiedy kontrować?

Guide wersja 0.5.

Counter - chyba najlepsza rzecz , która czyni tę grę tak ciekawą , dzięki kontrom można
odmienić losy walki 1 vs 1 a nawet 2 vs 1.

Pierwszym scrollem jaki kupiłem za astro było judo (z jasnych powodów)
Scroll ten opiera się głównie na grabach i counterze 200 dmg + i kg czyli ground hicie.
Grając postanowiłem wykorzystać poszczególne atuty judo.Na początku ich użycie kończyło się
przyjęciem całego kombo na klatę. Przeglądając kilka stron związanych z rf na zagranicznych
forach znalazłem kilka tutoriali dot. ogólnej gry jak i wyspecjalizowanych opisów 
pojedynczych scrolli. W [...] tym przedstawię wam listę combo i moment w którym należy
kontrować oraz kilka porad z autopsji.

Ktoś napisał w poradniku :
"4. COUNTER
Rzadko używany, a jak używany to przez PRO
Kiedy używamy?
- gdy ktoś sliduje
- po zakończeniu naszego comba
- gdy wiemy że przeciwnik je zacznie
Umożliwia nam szybkie przejście w atak i wypchnięcie przeciwnika..."



Moim zdaniem używanie counterów "na wyczucie" gdy ktoś zaczyna combo mija się z celem.
Dlaczego? Otóż nie wiemy w którym momencie ktoś zacznie nas hitać ,czy też nie grabnie nas.
Jeżeli chodzi o kontrę przed pierwszym hitem najlepiej użyć ją podczas wymiany , gdy w miarę
ogarniamy z jaką częstotliwością ktoś nas bije , jakie robi delaye , czy grabuję itd.
Counter działa we wszystkich przypadkach oprócz guard breakerow np. 3 hit w pkk.

-Możemy kontrować C+Z w dragonie , Z (czyli slawne noob kungsu spammer) zresztą bardzo łatwe
gdyż wyskok jest baardzo wolny o ile skupiamy sie na poszczególnej osobie do ubicia na demo
i nie stoi ona za blisko ;
slide czyli wślizgi nogą oraz wejscia "barkiem".

To tyle na temat driftu i ramu.

-Skontrować możemy także bardzo elegancko ludzi , którzy lubia duzo skakac :) i kopać w
powietrzu. Wystarczy , że przewidzimy w którą stronę gracz znajdzie sie przed nami i w
momencie opadania klepiemy c+z. [Przy czym należy uważać , żeby nie znaleść sie plecami do
przeciwnika bo to się  może źle skończyć :) ]

- Kontra przy recovery - gdy ktoś wstaje padem w przód ciskamy c + z i możemy wyprowadzić
nasze combo - grabnąć , et cetera.

Teraz skupmy się na counterze w trakcie wyprowadzania combo przez naszego przeciwnika
(tj. blokujemy a ktoś rozpoczyna combo i je kończy na naszej gardzie).
Tak długo jak blokujesz możesz kontrować innych pod warunkiem , ze ktoś nie skończy i nie
grabnie cię... Możesz przerywać wszystkie ataki w każdym combo ale niektóre są trudne do
ogarnięcia ze względu na swoja szybkość np 2 hit w mao gong , w bagu i pierwszy kop w karate
( i dla mnie osobiście c z w dragonie).Ponadto chciałbym podkreślić, że kontry nie są
proste. Trzeba mieć trochę doświadczenia tj. poznać większość styli by z łatwością
rozpoznawać combo i je kontrolować.


Poniżej przedstawiam listę na której rozpisane są scrolle , ich combo i dogodny moment na
skontrowanie.




Legenda:
P - Punch
K- Kick
K+G - Kick/Grab
* - kiedy kontrować


Carat Scrolle
-----------------------
Default:
PP*P
K*K

Street:
PP*P
K*K

Renegade:
PPP*P
PPP*K

Jujitsu:
P*PP*P - możemy kontrować w 2 różnych miejscach tj. po 1 i po 3 hicie. osobiście polecam

początkujacym robić to przed 4 hitem , gdyż ludzie często kończą combo w ju jitsu.

TaeKwonDo:
KKK*K
PK*K

Ninjitsu:
PPP*P

Shidokan:
KK*K

Kobudo: [tj. ju jitsu]
P*PP*P

KungFu:
KKK*K

Murekwon:
PPP*P
KK*K

Taekkykon:
KKK*K

Muay Thai:
PPP*K

MaoGong: -'-
P*P*PP
KK*K

Shaolin:
PK*P

Drunken Master:
PP*PP
KK*KK

Avenger:
PPPP*K
KP*KP

Exile:
KKP*K
PPP*K

Lucha Libre: (jeszcze niedostępne na eu.)
KK*KP
PPP*P

Red Scorpion: (jeszcze niedostępne na eu.)
P*KP
PPPP*P


Astro Scrolle
--------------------------
Jeet Kune Do:
KK*K

Boxing:
PPP*P

Karate:
KK*K
KKP*K
PK*K

Drunken Boxing:
PPP*P

Korshu:
KKK*K

Bagu:
PP*PP
PP*KKK

GuemGantu
PP*P

Pro Wrestling:
KP*K

Shoot Boxing:
PPP*P
KKK*K
KP*P

Capo:
KK*KKK
K*K+GK

Judo:
KK*K

Dragon:
KK*K
KK*PPK

Zin Taekwondo:
KKKK*K

Pa Kua Kwon:
KKP*P
KK*K

Vale Tudo:
P*PKk*K -'-
KK*PP*K -'-
K*Kg

Combat Sambo:
PP*P
KK*PK

Persona:
KK*K

Stinger: w środę? :P
KKKK*K

Blood Wind Ninjitsu:
kkp*kk
kk*kk

Muscle Buster: (jeszcze niedostępne na eu.)
PP*PP
KK*KK
KK*P

Infinite Barrage Ninjitsu: (jeszcze niedostępne na eu.)
PPP*P
KKK*KK
KKK+GPP*K

Hitman: (jeszcze niedostępne na eu.)
PP*PP
KK*K
KPP*K

Muhon's Ninjitsu: (jeszcze niedostępne na eu.)
PPKK*K
KKK*K

Agent: (jeszcze niedostępne na eu.)
PPP*P
KK*KKK


Uwaga:kontry w kobudo zaznaczone są poszczególną postawą , więc możemy się ustawić przed
combo przeciwnika.
Jeżeli się spodoba będzie więcej , dojdą screeny itd. tymczasowo - wersja tekstowa.

edit1
Ok na życzenia przypis[y]:
Cytat z poradnika usera Tojeczek pt "Tutorial dla poczatkujących "
Rozpiska po angielsku dostępna na mlvalley.com pt "Guide to where to counter. (A.K.A. Break Points)"
Co do slidow to zostały omówione.

FaiLPL - 2011-01-16 22:03:40

Ja może dodam że warto widzieć kiedy na jakiej mapie najczęściej stosowane są kontry.
Ja praktycznie cały czas klepie na demo
Więc najłatwiej o kontre jest już na samym początku rozgrywki na samym dole kiedy to wszyscy gracze wbigają i slajdują w siebie jak popadnie.
W trakcie wchodzenia na topa też często używany jest slide i dash więc też można śmiało counterować. Ja osobiście w trakcie wychodzenia używam ramu jak się tylko da (taki mini rammer jestem) więc na rammerów trzeba uważać i trzeba być obytym z grą i counterami gdyż malutki błąd i śpisz.
Na topie tak samo można używać counterów lecz to polecam bardziej doświadczonym graczom gdyż często takie ślepe counterowanie kończy się zgonem.
Mam nadzieję, że w pewnym stopniu pomogłem.
A tobie Judok, dobry poradnik i można zrobić coś podobnego: coraz częściej używanym sposobem prze graczy jest pozbawianie wroga panica.
Robisz combo, znasz swoją technike wiesz kiedy ludzie robią panica i wtedy stawiasz garde koleś robi panic a po tym ty go dalej ubijasz.
Najlepiej to wychodzi graczom z dragonem kk<garda> <panic> kkk >juggle. Coraz więcejj już nietylko pro graczy to stosuje także może warto coś o tym napisać. :D Co nie Judok? :D

damiano120 - 2011-01-16 22:19:11

Lajtowy poradnik na pewno się przyda ale ci co nie kontrują i tak nie będą :D

MSKsasuke - 2011-01-17 09:29:46

Fajny poradnik. Mała częsć zgapiona z rf forum ale i tak pro :P

Gregor - 2011-01-17 09:51:22

Bardzo czytelny poradnik :) Na początku jak ktoś dopiero zaczyna kontrować może to się wydawać bardzo trudne , lecz po jakimś czasie to po prostu będzie easy aka. lajt. xd

MSKsasuke - 2011-01-18 16:17:05

Ja najpierw się nauczyłem counterować kobudem,potem przeszłem na mb a teraz juz kazdym robie :P

Qubus - 2011-01-25 18:40:47

Pordanik fajnz, ciekawy. Ale ja osobiscie nauczylem sie controwac bez poradnikow. Ale masz + :D

Gregor - 2011-01-26 10:43:49

Ja pierwszy raz zacząłem kontrować Judo jak na kumpla koncie grałem.

@offtopic

JUDOKA! kiedy ty dodasz ten poradnik z soundami ?!?!?!? XDDD

Qubus - 2011-01-30 16:06:28

Jaki poradnik z sondami?

Sokol - 2011-02-22 17:12:40

A gdzie haze?:D

www.branchclosed.pun.pl www.disturb3d.pun.pl www.ktodostepnynabrowara.pun.pl www.e-opus.pun.pl www.scorpionlegionu.pun.pl