Forum najlepszego polskiego klanu rf - Savigato.
Poradnik - kiedy kontrować?
Guide wersja 0.5.
Counter - chyba najlepsza rzecz , która czyni tę grę tak ciekawą , dzięki kontrom można
odmienić losy walki 1 vs 1 a nawet 2 vs 1.
Pierwszym scrollem jaki kupiłem za astro było judo (z jasnych powodów)
Scroll ten opiera się głównie na grabach i counterze 200 dmg + i kg czyli ground hicie.
Grając postanowiłem wykorzystać poszczególne atuty judo.Na początku ich użycie kończyło się
przyjęciem całego kombo na klatę. Przeglądając kilka stron związanych z rf na zagranicznych
forach znalazłem kilka tutoriali dot. ogólnej gry jak i wyspecjalizowanych opisów
pojedynczych scrolli. W [...] tym przedstawię wam listę combo i moment w którym należy
kontrować oraz kilka porad z autopsji.
Ktoś napisał w poradniku :
"4. COUNTER
Rzadko używany, a jak używany to przez PRO
Kiedy używamy?
- gdy ktoś sliduje
- po zakończeniu naszego comba
- gdy wiemy że przeciwnik je zacznie
Umożliwia nam szybkie przejście w atak i wypchnięcie przeciwnika..."
Moim zdaniem używanie counterów "na wyczucie" gdy ktoś zaczyna combo mija się z celem.
Dlaczego? Otóż nie wiemy w którym momencie ktoś zacznie nas hitać ,czy też nie grabnie nas.
Jeżeli chodzi o kontrę przed pierwszym hitem najlepiej użyć ją podczas wymiany , gdy w miarę
ogarniamy z jaką częstotliwością ktoś nas bije , jakie robi delaye , czy grabuję itd.
Counter działa we wszystkich przypadkach oprócz guard breakerow np. 3 hit w pkk.
-Możemy kontrować C+Z w dragonie , Z (czyli slawne noob kungsu spammer) zresztą bardzo łatwe
gdyż wyskok jest baardzo wolny o ile skupiamy sie na poszczególnej osobie do ubicia na demo
i nie stoi ona za blisko ;
slide czyli wślizgi nogą oraz wejscia "barkiem".
To tyle na temat driftu i ramu.
-Skontrować możemy także bardzo elegancko ludzi , którzy lubia duzo skakac i kopać w
powietrzu. Wystarczy , że przewidzimy w którą stronę gracz znajdzie sie przed nami i w
momencie opadania klepiemy c+z. [Przy czym należy uważać , żeby nie znaleść sie plecami do
przeciwnika bo to się może źle skończyć ]
- Kontra przy recovery - gdy ktoś wstaje padem w przód ciskamy c + z i możemy wyprowadzić
nasze combo - grabnąć , et cetera.
Teraz skupmy się na counterze w trakcie wyprowadzania combo przez naszego przeciwnika
(tj. blokujemy a ktoś rozpoczyna combo i je kończy na naszej gardzie).
Tak długo jak blokujesz możesz kontrować innych pod warunkiem , ze ktoś nie skończy i nie
grabnie cię... Możesz przerywać wszystkie ataki w każdym combo ale niektóre są trudne do
ogarnięcia ze względu na swoja szybkość np 2 hit w mao gong , w bagu i pierwszy kop w karate
( i dla mnie osobiście c z w dragonie).Ponadto chciałbym podkreślić, że kontry nie są
proste. Trzeba mieć trochę doświadczenia tj. poznać większość styli by z łatwością
rozpoznawać combo i je kontrolować.
Poniżej przedstawiam listę na której rozpisane są scrolle , ich combo i dogodny moment na
skontrowanie.
Legenda:
P - Punch
K- Kick
K+G - Kick/Grab
* - kiedy kontrować
Carat Scrolle
-----------------------
Default:
PP*P
K*K
Street:
PP*P
K*K
Renegade:
PPP*P
PPP*K
Jujitsu:
P*PP*P - możemy kontrować w 2 różnych miejscach tj. po 1 i po 3 hicie. osobiście polecam
początkujacym robić to przed 4 hitem , gdyż ludzie często kończą combo w ju jitsu.
TaeKwonDo:
KKK*K
PK*K
Ninjitsu:
PPP*P
Shidokan:
KK*K
Kobudo: [tj. ju jitsu]
P*PP*P
KungFu:
KKK*K
Murekwon:
PPP*P
KK*K
Taekkykon:
KKK*K
Muay Thai:
PPP*K
MaoGong: -'-
P*P*PP
KK*K
Shaolin:
PK*P
Drunken Master:
PP*PP
KK*KK
Avenger:
PPPP*K
KP*KP
Exile:
KKP*K
PPP*K
Lucha Libre: (jeszcze niedostępne na eu.)
KK*KP
PPP*P
Red Scorpion: (jeszcze niedostępne na eu.)
P*KP
PPPP*P
Astro Scrolle
--------------------------
Jeet Kune Do:
KK*K
Boxing:
PPP*P
Karate:
KK*K
KKP*K
PK*K
Drunken Boxing:
PPP*P
Korshu:
KKK*K
Bagu:
PP*PP
PP*KKK
GuemGantu
PP*P
Pro Wrestling:
KP*K
Shoot Boxing:
PPP*P
KKK*K
KP*P
Capo:
KK*KKK
K*K+GK
Judo:
KK*K
Dragon:
KK*K
KK*PPK
Zin Taekwondo:
KKKK*K
Pa Kua Kwon:
KKP*P
KK*K
Vale Tudo:
P*PKk*K -'-
KK*PP*K -'-
K*Kg
Combat Sambo:
PP*P
KK*PK
Persona:
KK*K
Stinger: w środę?
KKKK*K
Blood Wind Ninjitsu:
kkp*kk
kk*kk
Muscle Buster: (jeszcze niedostępne na eu.)
PP*PP
KK*KK
KK*P
Infinite Barrage Ninjitsu: (jeszcze niedostępne na eu.)
PPP*P
KKK*KK
KKK+GPP*K
Hitman: (jeszcze niedostępne na eu.)
PP*PP
KK*K
KPP*K
Muhon's Ninjitsu: (jeszcze niedostępne na eu.)
PPKK*K
KKK*K
Agent: (jeszcze niedostępne na eu.)
PPP*P
KK*KKK
Uwaga:kontry w kobudo zaznaczone są poszczególną postawą , więc możemy się ustawić przed
combo przeciwnika.
Jeżeli się spodoba będzie więcej , dojdą screeny itd. tymczasowo - wersja tekstowa.
edit1
Ok na życzenia przypis[y]:
Cytat z poradnika usera Tojeczek pt "Tutorial dla poczatkujących "
Rozpiska po angielsku dostępna na mlvalley.com pt "Guide to where to counter. (A.K.A. Break Points)"
Co do slidow to zostały omówione.
Offline
Ja może dodam że warto widzieć kiedy na jakiej mapie najczęściej stosowane są kontry.
Ja praktycznie cały czas klepie na demo
Więc najłatwiej o kontre jest już na samym początku rozgrywki na samym dole kiedy to wszyscy gracze wbigają i slajdują w siebie jak popadnie.
W trakcie wchodzenia na topa też często używany jest slide i dash więc też można śmiało counterować. Ja osobiście w trakcie wychodzenia używam ramu jak się tylko da (taki mini rammer jestem) więc na rammerów trzeba uważać i trzeba być obytym z grą i counterami gdyż malutki błąd i śpisz.
Na topie tak samo można używać counterów lecz to polecam bardziej doświadczonym graczom gdyż często takie ślepe counterowanie kończy się zgonem.
Mam nadzieję, że w pewnym stopniu pomogłem.
A tobie Judok, dobry poradnik i można zrobić coś podobnego: coraz częściej używanym sposobem prze graczy jest pozbawianie wroga panica.
Robisz combo, znasz swoją technike wiesz kiedy ludzie robią panica i wtedy stawiasz garde koleś robi panic a po tym ty go dalej ubijasz.
Najlepiej to wychodzi graczom z dragonem kk<garda> <panic> kkk >juggle. Coraz więcejj już nietylko pro graczy to stosuje także może warto coś o tym napisać. Co nie Judok?
Offline
Reprezentant
Lajtowy poradnik na pewno się przyda ale ci co nie kontrują i tak nie będą
Offline
Fajny poradnik. Mała częsć zgapiona z rf forum ale i tak pro
Offline
Bardzo czytelny poradnik Na początku jak ktoś dopiero zaczyna kontrować może to się wydawać bardzo trudne , lecz po jakimś czasie to po prostu będzie easy aka. lajt. xd
Offline
Ja najpierw się nauczyłem counterować kobudem,potem przeszłem na mb a teraz juz kazdym robie
Offline
Ja pierwszy raz zacząłem kontrować Judo jak na kumpla koncie grałem.
@offtopic
JUDOKA! kiedy ty dodasz ten poradnik z soundami ?!?!?!? XDDD
Offline